مقالات

ظروف شیشه ای | با کاربردها، انواع و مزایای این ظروف زیبا آشنا شوید

ظروف شیشه ای | با کاربردها، انواع و مزایای این ظروف زیبا آشنا شوید
  • ظروف شیشه ای؛ اوج هنر و زیبایی در خانه شما

    استفاده از ظروف شیشه ای از زمان‌های قدیم برای سرو غذا، نوشیدنی و نگهداری مواد غذایی رایج بوده است. طی سال‌های اخیر و با خلاقیت برخی هنرمندان در زمینه ساخت این ظروف، مدل‌های متنوع و بسیار زیبای ظرف‌های شیشه‌ای به بازار آمده است. افراد از ظرف‌های شیشه‌ای جدید می‌توانند علاوه‌بر سرو غذا و نوشیدنی، به‌عنوان آیتم‌هایی در دکوراسیون خانه یا محل کار خود استفاده کنند. چرا که ظرف‌های شیشه‌ای جدید علاوه‌بر کارایی مناسب، زیبایی ظاهری بالایی نیز دارند. در این مطلب با انواع ظرف‌های شیشه‌ای و مزایای آن‌ها به طور کامل آشنا می‌شویم.

    در صورت تمایل به خرید بلور باکیفیت در مدل های مختلف میتوانید با شماره 05 69 74 33 21 98+ تماس حاصل فرمایید.

    ظروف شیشه ای؛ ظروف محبوب هنردوستان

    همان‌طور که عنوان شد از زمان‌های قدیم استفاده از ظروف شیشه‌ای برای کاربردهای مختلف بسیار رایج بوده است اما بسیاری از علاقه‌مندان به هنر و زیبایی، از انواع خاص این ظروف در خانه خود استفاده‌های دیگری نیز می‌کردند. برای مثال استفاده از گلدان‌ها و ظروف شیشه ای دکوری برای دکوراسیون خانه یکی از رایج‌ترین استفاده‌ها از ظروف شیشه‌ای به‌شمار می‌آید.

    اگر این ظروف توسط شیشه‌گران ماهر و هنرمند ساخته شوند، ظاهر و طراحی بسیار منحصربه‌فردی دارند و از ظروف تولیدشده توسط آن‌ها می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد. باید اشاره داشت که برخی از ظروف شیشه ای مانند ظروف شیشه ای دکوری فقط کاربرد تزئینی دارند اما از برخی مدل‌های دیگر این نوع ظروف می‌توان استفاده مصرفی نیز کرد. برای مثال از ظروف شیشه ای ترک دار می‌توان علاوه‌بر استفاده تزئینی، برای نگهداری یا سرو مواد غذایی نیز استفاده کرد.

    مزایای استفاده از ظروف شیشه‌ای

    ظروف شیشه‌ای مزایای بسیاری مانند قیمت مناسب، کاربردهای متنوع، دوام بالا و زیبایی منحصربه‌فرد دارند که هر فرد علاقه‌مند به هنر و زیبایی را مجاب می‌کند تا از این ظروف زیبا در خانه و محل کار خود استفاده کنند. ظروف شیشه‌ای در صورت چینش و ترکیب درست می‌توانند دکوراسیون خانه شما را متحول کنند و جلوه‌ای لوکس، مینیمال و متفاوت به خانه شما بدهند. به همین خاطر است که استفاده از این ظروف طی سال‌های اخیر بسیار رایج شده است و شما در تمام خانه‌های مدرن و زیبا، تعداد زیادی ظروف شیشه‌ای مشاهده می‌کنید. در ادامه با مزایای ظروف شیشه‌ای آشنا می‌شویم.

    قیمت مناسب ظروف شیشه‌ای

    برای بسیاری از افرادی که از ظروف دکوری برای دکوراسیون خانه یا سرو غذا استفاده می‌کنند، قیمت این ظروف اهمیت زیادی دارد. چرا که برای تزئین خانه باید از ظروف مختلف در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد. ظروف شیشه‌ای برخلاف بسیاری از انواع دیگر ظروف مانند ظروف چوبی، قیمت بسیار مناسبی دارند و شما می‌توانید با بودجه‌ای متوسط، قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار خود را با این ظروف تزئین کنید. به همین خاطر، قیمت مناسب ظروف شیشه ای یکی از مزایای اصلی استفاده از این نوع ظروف به‌شمار می‌آید.

    مطلب پیشنهادی: 

    بیشتر بخوانید:
    تفاوت بلور و کریستال | چه تفاوت‌هایی میان این دو نوع شیشه وجود دارد؟

    قیمت مناسب ظروف شیشه‌ای

    تنوع بالای ظروف شیشه‌ای از نظر کاربرد

    یکی دیگر از مزایای اصلی ظروف شیشه ای، کاربردهای متنوع این نوع ظروف است. همان‌طور که عنوان شد، بسیار از ظروف شیشه‌ای علاوه‌بر استفاده مصرفی، استفاده تزئینی نیز دارند. همچنین از آن‌ها می‌توان برای نگهداری مواد غذایی، سرو مواد غذایی و حتی نگهداری گیاهان نیز استفاده کرد. به همین خاطر افراد می‌توانند با خرید یک ظرف شیشه‌ای، چندین استفاده از آن بکنند. با این کار هزینه‌های افراد کاهش پیدا می‌کند و با هزینه‌ای کمتر می‌توانند ظروف مصرفی و دکوری خانه خود را تکمیل کنند.

    دوام بالا؛ از بهترین مزایای ظروف شیشه‌ای

    از ظروف سرو یا نگهداری مواد غذایی در خانه به‌صورت روزانه و مداوم استفاده می‌شود. به همین خاطر این ظروف باید دوام بالایی داشته باشند. برخلاف ظروف پلاستیکی و فلزی، ظروف شیشه‌ای دوام بسیار بالایی دارند و براثر استفاده فرسوده نمی‌شوند. همچنین آن‌ها براثر تابش نور خورشید رنگ خود را از دست نمی‌دهند و می‌توان از آن‌ها در نقاط روشن خانه نیز استفاده کرد. این ظروف در برابر آب نیز مقاوم هستند و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با آب بشویید. درصورتی‌که ظروف چوبی مقاومت خوبی در برابر آب ندارند و براثر شست‌وشو پوسیده می‌شوند.

    زیبایی منحصربه‌فرد ظرف‌های شیشه‌ای

    مهم‌ترین مزیت ظروف شیشه ای، زیبایی منحصربه‌فرد آن‌ها است. شما می‌توانید در ظروف شیشه‌ای دست‌ساز که توسط شیشه‌گران ماهر و هنرمند ساخته می‌شوند، اوج زیبایی و هنر را ببینید. در صورت استفاده از این ظروف در دکوراسیون خانه، سرو غذا یا نگهداری مواد غذایی، آن‌ها می‌توانند توجه هر مهمانی را به خود جلب کنند. زیبایی بی‌نظیر ظروف شیشه‌ای باعث می‌شود که دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما جلوه‌ای بسیار متمایز و مینیمال داشته باشد.

    زیبایی منحصربه‌فرد ظرف‌های شیشه‌ای

    تنوع بالای مدل‌های ظرف‌های شیشه‌ای

    ظروف شیشه‌ای تنوع بسیار بالایی دارند و به همین خاطر افراد قدرت انتخاب بالایی برای استفاده از این ظروف در قسمت‌های مختلف خانه خود دارند. برای مثال افراد از انواع ظروف شیشه ای ترک دار می‌توانند در تزئین دکوراسیون خانه استفاده کنند. از طرف دیگر از جارهای شیشه‌ای می‌توان برای نگهداری انواع مواد غذایی مانند عسل و مربا استفاده کرد. ظروف شیشه‌ای دیگر مانند گلدان‌ها و بطری‌ها نیز در بسیاری از قسمت‌های خانه کاربرد دارند. به همین خاطر تنوع بالای مدل‌های ظرف‌های شیشه‌ای، یکی از مزایای این نوع ظروف به‌شمار می‌آیند.

    مطلب پیشنهادی: 

    بیشتر بخوانید:
    لوازم و ابزار شیشه گری را بهتر بشناسیم | چه ابزارهایی به شن و سنگ جان می‌دهند؟

    ماندگاری بالای مواد غذایی در ظروف شیشه‌ای

    بسیاری از افراد از ظروف شیشه‌ای برای نگهداری انواع مواد غذایی مانند ادویه‌جات، حبوبات، عسل، مربا و آجیل استفاده می‌کنند. این مواد غذایی در ظرف‌های شیشه‌ای ماندگاری بسیاری دارند و می‌توان آن‌ها را در این ظروف برای مدتی طولانی نگهداری کرد. باید توجه داشت که برای جلوگیری از افت کیفیت و افزایش ماندگاری مواد غذایی، افراد باید از ظروف شیشه‌ای درب‌دار برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنند. برای مثال برای نگهداری ادویه‌جات می‌توان از بانکه‌های درب‌دار استفاده کرد تا ادویه‌جات افت کیفیت پیدا نکنند.

    ظروف شیشه ای و کاربرد آن‌ها

    تفاوتی ندارد که ظروف شیشه‌ای از چه نوعی باشند، این ظروف کاربردهای بسیار متنوعی دارند و از آن‌ها می‌توان برای انواع مصارف استفاده کرد. برای مثال از بطری‌های شیشه‌ای می‌توان برای نگهداری انواع گل‌های زینتی و یا نگهداری نوشیدنی استفاده کرد. به همین خاطر باید با کاربردهای متنوع این ظروف جذاب و زیبا آشنایی داشت تا بتوان از آن‌ها در خانه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

    پیشنهاد می‌شود ظروف شیشه‌ای خود را از مجموعه‌های تهیه کنید که سابقه خوب و خلاقیت کافی در زمینه تولید این ظروف داشته باشند. چرا که ظروف تولیدی این مجموعه‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده مصرفی یا تزئینی داشته باشید. با کاربردهای ظروف شیشه ای آشنا می‌شویم.

    ظروف شیشه ای و کاربرد آن‌ها

    کاربرد ظروف شیشه ای دکوری در محیط‌های داخلی

    طی سال‌های اخیر استفاده از ظروف شیشه‌ای دکوری در دکوراسیون خانه‌ها و ادارات بسیار رایج شده است. شما می‌توانید در تمام محیط‌هایی که طراحی دکوراسیون مدرنی دارند، انواع ظروف شیشه‌ای دکوری را ببینید که جلوه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد به محیط می‌دهند. با استفاده از این ظروف می‌توان قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق‌خواب‌ها، آشپزخانه و سالن پذیرایی را به بهترین شکل ممکن تزئین کرد. باید اشاره داشت که برای تزئین دکوراسیون محیط با استفاده از ظروف شیشه‌ای، بهتر از مدل‌های رنی یا مینیمال آن‌ها استفاده کنید.

    ظروف شیشه‌ای و نگهداری مواد غذایی

    از ظروف شیشه‌ای برای نگهداری مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی در گذشته نیز بسیار رایج بوده است. افراد مواد غذایی مختلف مانند برنج و گوشت را در این ظرف‌ها نگهداری می‌کردند اما طی سال‌های اخیر و با تولید ظروف شیشه‌ای زیبا و خاص، از این ظروف برای نگهداری انواع دیگر مواد غذایی مانند ادویه‌جات، آجیل و تنقلات نیز استفاده می‌شود.

    برای مثال افراد حبوبات، چای و دیگر مواد غذایی مصرفی خود را در این ظروف نگهداری می‌کنند. باید توجه داشت که نگهداری مواد غذایی حساس به نور در ظروف شیشه‌ای مناسب نیست. چرا که نور از این ظروف عبور می‌کند و می‌تواند باعث خرابی این مواد غذایی شود.

    ظروف شیشه‌ای مناسب برای نگهداری گیاهان

    از برخی ظروف شیشه‌ای مانند بطری‌های شیشه‌ای، جارها و گلدان برای نگهداری گیاهان استفاده می‌شود. استفاده از گلدان شیشه‌ای برای نگهداری گیاهان از زمان قدیم بسیار رایج بوده است اما استفاده از بطری‌های شیشه‌ای و انواع دیگر ظروف مدرن، طی سال‌های اخیر در میان افراد خوش سلیقه بسیار محبوب شده است.

    ترکیب زیبایی و طراحی خاص این ظروف با زیبایی ذاتی گیاهان، جلوه‌ای جذاب و زیبا به خانه یا محیط کار شما می‌دهد. باید اشاره داشت که شما می‌توانید از ظروف شیشه‌ای دیگر مانند ظروف ترک دار نیز برای نگهداری گیاهان استفاده کنید. به‌طورکلی محدودیتی برای استفاده از این ظروف برای نگهداری گیاهان وجود ندارد و شما با خلاقیت خود می‌توانید از ظروف شیشه‌ای استفاده‌های متنوعی کنید.

    ظروف شیشه‌ای مناسب برای نگهداری گیاهان

    انواع ظروف شیشه ای را بشناسید

    با کاربردها و مزایای انواع ظروف شیشه‌ای آشنا شدیم. همان‌طور که عنوان شد ظروف شیشه ای تنوع بالایی دارند که به افراد قدرت انتخاب بالایی می‌دهند. افراد می‌توانند بسته به خلاقیت، سلیقه و محیط مورد نظر خود، از انواع این ظروف استفاده کنند. از مدل‌های مختلف ظروف شیشه‌ای می‌توان به ظروف شیشه‌ای ترک دار، جار، بانکه و بطری شیشه‌ای اشاره کرد. هر یک از این ظروف کاربردهای متفاوتی دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده مصرفی و تزئینی کرد. با انواع ظروف شیشه‌ای آشنا می‌شویم.

    ظروف شیشه ای ترک دار

    یکی از جذاب‌ترین، مدرن‌ترین و متمایزترین مدل‌های ظروف شیشه‌ای، ظروف شیشه‌ای ترک‌دار است. این ظروف ظاهر بسیار خاص و متفاوتی دارند و از آن‌ها می‌توان در بسیاری از قسمت‌های خانه یا محیط کار برای تزئین دکوراسیون محیط استفاده کرد. همچنین برخی مدل‌های این نوع ظروف شیشه‌ای را نیز می‌توان برای استفاده‌های مصرفی استفاده کرد. ظروف شیشه‌ای ترک‌دار در مدل‌های مختلفی مانند پارچ، گلدان، بطری، لیوان و ظروف تزئینی تولید می‌شوند. باید توجه داشت که به علت حساسیت بالای این نوع ظروف شیشه‌ای، آن‌ها را باید از مجموعه‌های معتبر و باسابقه خریداری کرد تا کیفیت مناسبی داشته باشند.

    جار؛ از جذاب‌ترین انواع ظروف شیشه‌ای

    ظروف شیشه‌ای جار یکی دیگر از انواع مدرن این نوع ظروف به‌شمار می‌آیند که طی سال‌های اخیر بسیاری از افراد و به‌خصوص صاحبان کافه‌ها و رستوران‌ها از آن‌ها استفاده‌های زیادی می‌کنند. جارها بیشتر استفاده مصرفی دارند اما از آن‌ها می‌توان برای نگهداری گیاهان و یا تزئین دکوراسیون محیط نیز استفاده کرد.

    جار؛ از جذاب‌ترین انواع ظروف شیشه‌ای

    به‌طورکلی از جارها برای موارد زیر استفاده می‌شود:

    • نگهداری عسل
    • نگهداری مربا
    • سرو نوشیدنی‌های گرم و سرد
    • نگهداری گیاهان
    • نگهداری چای و قهوه خشک

    بانکه؛ مناسب نگهداری انواع مواد غذایی

    بانکه نوع دیگری از ظروف شیشه‌ای است که استفاده مصرفی دارد. از این نوع ظروف شیشه‌ای برای نگهداری انواع ادویه‌جات و مواد غذایی استفاده می‌شود. بانکه‌ها دارای درب هستند و به همین خاطر می‌توان انواع مواد غذایی را در آن‌ها نگهداری کرد. این نوع ظروف شیشه ای در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و افراد بسته به سلیقه و خلاقیت خود می‌توانند از بانکه‌ها در آشپزخانه خود استفاده کنند. باید اشاره داشت که با کمی خلاقیت، می‌توان از بانکه‌ها استفاده تزئینی نیز کرد. برای مثال شما می‌توانید در این ظروف شن به همراه صدف نگهداری کنید و آن را در سالن پذیرایی خانه خود قرار دهید.

    گلدان شیشه‌ای؛ زیبا و مینیمال

    در بازار ظروف شیشه‌ای، گلدان‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع این نوع ظروف به‌شمار می‌آیند. شایان‌ذکر است که گلدان‌های شیشه‌ای محبوب در بازار ظاهری ظریف، زیبا و مینیمال دارند و با مدل‌های قدیمی این نوع ظروف شیشه‌ای بسیار متفاوت هستند. افراد می‌توانند در گلدان‌های شیشه‌ای مدرن انواع گیاهان زنده یا مصنوعی را نگهداری کنند. همچنین باید اشاره کرد که برخی المان‌های مدرن مانند اسماج‌ها را نیز می‌توان در این ظروف شیشه‌ای نگهداری کرد. گلدان‌های شیشه‌ای ترک‌دار از زیباترین انواع این ظروف به‌شمار می‌آیند و استفاده از آن‌ها می‌تواند جلوه‌ای زیبا به خانه شما ببخشد.

    گلدان شیشه‌ای؛ زیبا و مینیمال

    بطری شیشه‌ای؛ کاربرد تزئینی و مصرفی در کنار هم

    یک بطری ظریف، مینیمال و زیبا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری نوشیدنی یا گل‌وگیاه باشد. بطری‌ها شیشه‌ای از محبوب‌ترین مدل‌های ظروف شیشه‌ای به‌شمار می‌آیند که استفاده از آن‌ها طی سال‌های اخیر بسیار رایج شده است.

    تقریبا در خانه هر فرد خوش سلیقه، شما می‌توانید این نوع بطری‌ها را پیدا کنید. باتوجه به ساختار و طراحی این بطری‌ها، می‌توان از آن‌ها استفاده مصرفی و تزئینی داشت. افراد می‌توانند از این ظروف شیشه ای به‌عنوان گلدان نیز استفاده کنند.

    بطری شیشه‌ای؛ کاربرد تزئینی و مصرفی در کنار هم

    بلور و شیشه علی بابا بختیاری؛ تولیدکننده زیباترین ظروف شیشه ای در ایران

    شیشه‌گری یکی از هنرهای سنتی در ایران است که قدمتی بسیار طولانی دارد. استاد علی بابا بختیاری یکی از ماهرترین اساتید در زمینه تولید انواع ظروف شیشه‌ای دکوری و تزئینی است. شرکت بلور و شیشه علی بابا بختیاری با مدیریت استاد بختیاری یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع ظروف شیشه‌ای می‌باشد. شما می‌توانید انواع ظروف شیشه‌ای تزئینی، مصرفی و ترک‌دار را از مجموعه بلور و شیشه علی بابا بختیاری خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *