مقالات

تزیین ظرف بلور، یک شغل هنری و پردرآمد!

تزیین ظرف بلور
  • تزئین ظروف بلور را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد که از جمله آن‌ها می‌توان به روش‌های خانگی و کارگاهی اشاره کرد. روش‌های کارگاهی نتیجه پایانی بهتری دارند و مدت زمانی بیشتری هم روی بلور باقی می‌مانند. این ظروف را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله طلاکاری، مرواریدکاری، شامپاین و رنگ‌آمیزی تزیین کرد. برای آشنایی با انواع روش‌های تزیین ظرف بلوری، در این مطلب از مجموعه علی بابا بختیاری با ما همراه باشید.

    همچنین برای خرید بلور باکیفیت هم میتوانید با کارگاه علی بابا بختیاری تماس بگیرید و سفارش خودتان را ثبت کنید. 

    هر چیزی که باید درباره تزیین ظرف بلوری بدانید

    ظروف بلوری، ظروفی هستند که به عنوان نوعی شیشه شناخته می‌شوند و در آن‌ها به مقدار خیلی کمی از اکسید سرب استفاده می‌شود. در نتیجه، این ظروف می‌توانند برای مصارف عادی هم استفاده شوند. بسیاری از ظروف بلوری که در حال حاضر ساخته می‌شوند، ظاهر نسبتا ساده‌ای دارند. در نتیجه، صاحبان آن‌ها ممکن است بخواهند تغییراتی در ظروف شیشه‌ای و بلوری خود ایجاد کنند.

    چرا ظروف بلوری تزئین می‌شوند؟

    ظروف بلوری معمولا دارای ظاهر بسیار ساده‌ای هستند. با این حال، در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید دیزاین این ظروف را به کلی تغییر دهید. به دلیل کاربردی بودن این ظروف، افراد زیادی از آن برای پذیرایی استفاده می‌کنند و می‌خواهند ظروف آن‌ها طراحی خاصی داشته باشد. به همین خاطر، بدون نیاز به خرید ظروف جدید، می‌توان بسیاری از این ظروف را تزئین کرد. همچنین می‌توانید در صورت تمایل، ظروف تزئین شده را به صورت آماده از مجموعه‌های مختلف خریداری کنید.

    نحوه تزیین ظروف بلوری

    مطلب پیشنهادی:

    بیشتر بخوانید:
    تفاوت بلور و کریستال | چه تفاوت‌هایی میان این دو نوع شیشه وجود دارد؟

    مزایای تزیین ظرف بلوری در کارگاه به نسبت خانه

    در حال حاضر می‌توان تزئین ظروف بلور را در خانه و کارگاه انجام داد. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که دیزاین‌های خانگی به هیچ عنوان جلوه نهایی دیزاین‌های کارگاهی را ندارند. همچنین طول عمر این دیزاین‌ها هم به مراتب کمتر از دیزاین‌های کارگاهی است و باید هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را تمدید کنید. این در حالی است که در تزئینات کارگاهی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

    انواع روش‌های کارگاهی تزئین بلور

    روش‌های مختلفی برای تزئین ظروف بلور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به طلاکاری، مرواریدکاری، رنگ‌آمیزی و دودی کردن (شامپاین) اشاره کرد. هرکدام از این تزئینات دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که می‌توانید مطابق با سلیقه خود بلورهای با این سبک طراحی را خریداری کرده یا ظروف بلوری خود را تزئین کنید.

    شامپاین کردن ظروف بلوری

    یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین روش‌های تزئین ظروف بلوری، دودی کردن یا شامپاین ظروف است. با انجام این نوع تزئین، ظروف بلوری رنگ تیره‌ای به خود می‌گیرند. این جلوه زمانی نمایان می‌شود که مایعات رنگی داخلی آن‌ها می‌ریزید.

    شامپاین کردن ظروف بلوری اصول خاصی دارد و باید حتما توسط استادکار این زمینه انجام شود. شما می‌توانید انواع ظروف بلوری دودی شده را به صورت آماده از مجموعه‌های تولیدکننده بلور و شیشه خریداری کنید، یا در برخی از این مراکز، ظروف خود را دودی کنید.

    در صورت تمایل به خرید بلور باکیفیت در مدل های مختلف میتوانید با شماره 05 69 74 33 21 98+ تماس حاصل فرمایید.

    تعویض پایه‌های ساده با مدل برنجی

    در حال حاضر روش خاص برای زیباسازی بلور وجود دارد و می‌توان با کمک آن ظروف ساده را تبدیل به ظروفی لوکس و مدرن کرد که این روش مربوط به تعویض پایه می‌شود. برخی از ظروف بلوری دارای پایه هستند که می‌توانید این پایه‌های ساده را با مدل‌های برنجی تعویض کنید.

    تعویض پایه‌های ظروف بلور باعث می‌شود که این ظرف‌ها ظاهری مجلل پیدا کنند و با در دست گرفتن آن‌ها حساب خوبی داشته باشید. این در حالی است که این ظروف، همان ظروف بلوری معمولی شما هستند و هزینه زیادی را بابت تزئین آن‌ها پرداخت نکرده‌اید.

    مطلب پیشنهادی:

    بیشتر بخوانید:
    معرفی بهترین مارک بلور ایران | برترین کارگاه تولید کننده کدام است؟

    شغل تزیین ظروف بلوری

    طلاکاری و تزیین ظرف بلوری

    یکی دیگر از روش‌های تزیین ظرف بلوری، طلاکاری است. کارگاه های بلورسازی در حال حاضر خدمات طلاکاری ظروف بلوری را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید ظروف خود را برای طلاکاری به این شرکت‌ها ببرید یا از آن‌ها ظروف بلوری طلاکاری شده را به صورت آماده خریداری کنید.

    ظروف بلوری طلاکاری شده از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و از قدیم هم به نشانه مجلل بودن شناخته می‌شدند. در نتیجه، اگر می‌خواهید از ظروفی خاص برای پذیرایی استفاده کنید که به نشانه مجلل بودن باشد و در عین حال هزینه زیادی هم برای خرید آن پرداخت نکرده باشید، ظروف بلور طلاکاری شده می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

    رنگ‌آمیزی انواع ظروف بلوری و مات کردن آن‌ها

    شما می‌توانید انواع ظروف بلوری را مطابق با نیاز خود رنگ کنید. امکان رنگ‌آمیزی این ظروف در خانه هم وجود دارد، اما به دلیل کیفیت نهایی و طول عمر پایین، توصیه می‌کنیم این کار را به کارگاه‌های رنگ‌آمیزی معروف بسپارید. چرا که رنگ کردن ظروف بلور دارای اصول خاصی است و افرادی که در این زمینه تبحر لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند این رنگ‌آمیزی را به شکل مناسب انجام دهند. شما می‌توانید ظروف بلوری را در انواع رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، آبی و دیگر رنگ‌های دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید.

    برای رنگ‌آمیزی ظروف بلوری می‌توانید به سراغ مات کردن شیشه هم بروید. استفاده از این ترکیب باعث می‌شود تا مایعات رنگی داخل ظرف بلور جلوه خاصی را داخل ظرف ایجاد کنند. همچنین استفاده از مواد خوراکی رنگی در ظروف بلوری مات هم می‌تواند ظاهری زیبا و منحصر به فرد را ایجاد کند. توصیه می‌کنیم برات مات و رنگی کردن ظروف بلوری حتما به سراغ مجموعه‌های تخصصی انجام این کار بروید. شما می‌توانید انواع ظروف بلوری که برای تزیین ظرف بلوری مناسب هستند را از کارگاه علی بابا بختیاری خریداری کنید.

    پیشنهاد میکنیم مطلب نکات نگهداری از ظروف بلوری را هم مطالعه کنید. 

    انواع تزئین ظروف بلوری

    خرید انواع ظروف بلوری خام مناسب تزئین کردن

    در این مطلب به بررسی روش ها و نحوه تزیین ظرف بلوری پرداختیم. در صورتی که صاحب یک کارگاه تزیین ظرف بلوری هستید یا قصد دارید به حوزه فروش ظروف بلوری و شیشه ای تزیین شده وارد شوید و به کسب درآمد بپردازید، میتوانید انواع ظروف بلوری خام را از کارگاه بلورسازی علی بابا بختیاری با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. ما مفتخریم تا به عنوان قدیمی ترین و اولین کارگاه بلورسازی ایران، محصولات خودمان را به تعداد زیادی از مشتریان در سراسر نقاط کشور ارائه دهیم. برای مشاهده مدل های موجود میتو.انید به فروشگاه مراجعه کنید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها و خرید عمده میتوانید با کارگاه تماس حاصل فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *