مقالات

عوامل موثر بر تولید بلور باکیفیت | همه چیز درباره کیفیت بلور

شیشه گری سنتی و تولید بلور باکیفیت
  • اگر قصد خرید ظروف بلوری را داشته باشید، قطعاً کیفیت بلور برای شما اهمیت زیادی دارد. به طور کلی عوامل مختلفی در روند تولید بلور با کیفیت و مرغوب دخیل هستند که به عنوان اصلی ترین موارد می توانیم به مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، فرمول مناسب، استفاده از کوره و تجهیزاتی با توانایی تحمل حرارت بسیار بالا و مواردی از این قبیل اشاره کنیم.

    در این مطلب قصد داریم به طور کامل عوامل اصلی موثر بر روند تولید بلور با کیفیت را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید:

    همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله جامع 0 تا 100 مراحل ساخت بلور را هم مطالعه کنید.

    عوامل موثر بر کیفیت بلور

    اولین و مهمترین عاملی که در بحث کیفیت بلور باید به آن توجه داشته باشید، مواد اولیه و متریال ساخت ظروف شیشه ای و بلوری است. در واقع ماده اصلی ساخت بلور و شیشه، سنگ سیلیس است که به همراه مواد دیگری از قبیل کربنات سدیم، کربنات پتاسیم و آهک با توجه به فرمول مورد نظر، ترکیب میشود. سپس سنگ سیلیس مخلوط شده با دیگر مواد داخل کوره ریخته می شود و معمولا در دمای ۱۵۰۰ درجه به مذاب شیشه تبدیل خواهد شد. پس برای تهیه بلور با کیفیت نیاز است تا این مواد اولیه باکیفیت برای ساخت بلور مورد استفاده قرار بگیرند. توجه داشته باشید در صورتی که در فرایند ساخت بلور به جای مواد ذکر شده مثل سنگ سیلیس، از ضایعات شیشه‌ای مثل ضایعات درب و پنجره استفاده شود، ظروف بلوری تولید شده کیفیت پایینی خواهند داشت. بلوری که از ضایعات شیشه ای درست شده باشد رنگ کدری دارد و نمیتواند آن شفافیت اصلی بلور که از عیار (سنگ سیلیس و دیگر مواد اولیه) به دست می آید را داشته باشد. پس می توان گفت یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بلور، عیار اصلی و مناسب است.

    عامل موثر دیگر بر کیفیت بلور تولید شده، کیفیت آجر کوره است. در واقع علاوه بر عیار اصلی و مواد اولیه با کیفیت، آجر کوره های شیشه گری هم باید مرغوب باشند تا در روند تولید ظروف بلوری بر روی مواد ریخته شده درون کوره تاثیر منفی نگذارند. در واقع سنگ سیلیسی که درون کوره ریخته میشود باید تا ۱۶۵۰ درجه حرارت ببیند. در نتیجه اگر آجر کوره ها نامرغوب باشند و تحمل حرارت بیش از ۱۵۰۰ درجه را نداشته باشند، ذوب می شوند و با مواد اولیه ساخت بلور ترکیب خواهند شد و کیفیت بلور را کاهش میدهند.

    به عنوان دیگر عامل مهم و موثر بر کیفیت بلور، باید به فرمول اشاره کنیم. در واقع فرمولی که برای تولید ظروف شیشه ای در نظر گرفته می شود باید مناسب مواد اولیه و عیار باشد؛ در غیر این صورت کیفیت بلور تولید شده پایین خواهد آمد. به عنوان مثال ممکن است با بیشتر یا کمتر ترکیب کردن برخی مواد اولیه با یکدیگر، بلور تولید شده تغییر رنگ بدهد یا درون آن حباب ایجاد شود. پس قاعدتا فرمول هم در روند تولید بلور با کیفیت نقش مهمی را ایفا می کند.

    (راز اصلی تولید ظروف بلوری با کیفیت و مرغوب در کارگاه بلورسازی علی بابا بختیاری

    در استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، فرمول خاص و منحصر به فرد و تجهیزات مناسب خلاصه می شود) 

    بلور باکیفیت و مرغوب

    تولید ظروف بلوری باکیفیت در کارگاه علی بابا بختیاری

    ما در کارگاه شیشه و بلور علی بابا بختیاری با بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه تولید ظروف بلوری در ایران، با استفاده از مواد اولیه مرغوب و عیار مناسب و همچنین عدم استفاده از ضایعات شیشه‌ای در کنار استفاده از کوره های مناسب با توانایی تحمل حرارت بسیار بالا به علاوه بهره گیری از فرمولاسیون مناسب، انواع ظروف بلوری را در سطح کیفیت بالایی تولید میکنیم.

    در صورت تمایل به خرید بلور باکیفیت در مدل های مختلف میتوانید با شماره 05 69 74 33 21 98+ تماس حاصل فرمایید.

    ظروف بلوری تولید شده در کارگاه بلورسازی علی بابا بختیاری دارای تمام استانداردها و معیارهای ذکر شده هستند و شما میتوانید انواع مدل ها را از جوانب مختلف بسنجید و به این موضوع پی ببرید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *